reede, 5. aprill 2019

3. Töönädal

Kolmandal nädalal nägi plaan ette, et suundume järgmisesse ettevõttesse tööle. Nii sõitsimegi huviga ettevõttesse kus kohapeal selgus, et on probleemid elektri ühendusega ja terve nädal me sinna minna ei saa.  Esmaspäev jäi vabaks. Otsustati, et lähme tagasi eelmisesse firmasse õigemini firma ruumidesse. Me ei töötanud enam firma all vaid olime koos kohaliku kooli õpilastega nn praktika tunnis. Seal tegid teised omi asju ja meie nokitsesime omaette, otsest ülessannet meile ei antud tegime nn juhutöid. Natuke suhtlesime ka teiste õpilastega niipalju kui nad inglise keelt oskasid. Lõunat saime ikkagist firma poolt. See nädal oli seal firmas siis päriselt viimane.

Reigo oli viieline :)

2. Töönädal

Kui esimesel nädalal tegelsime rohkem lamineeritud mööbli plaatidega, siis teisel nädalal saime hoopis teisest vallast ülessande. Nimelt hakkasime saematerjalist tegema punniga põrandalauda. Tööprotsess koosnes seamaterjali hööveldamisest mõlemat pidi, emase ja isase punni freesimist laudadele, servade kantimisest mõlemalt poolt ja lõpuks laudade otsamisest. Kuna materjali oli omajagu ja tööd tegime veidi vanemate vene masinatega, siis võttis see kõik päris palju aega. Osad masinad olid veidi hirmuäratavad kuna ohutusele polnud seal just palju rõhku pandud nagu kunagi tavaks oli. Aga saime hakkama ja õpetasime kohalikelegi õpilastele mõningaid ohutumaid töövõtteid.
Kui esimesel nädalal käisime lõunat söömas koolis, siis see nädal saime süüa samas ettevõttes koos teiste töölistega. Lõuna maksis sada krooni ehk neli eurot ja oli ka väga maitsev. Reedel ajasime tööjuures dokumendid korda ja jätsime hüvasti kuna aeg oli minna teisse ettevõttesse. Kõik ei läinud, aga plaanipäraselt ja sellest juba järgmises postituses.

laupäev, 30. märts 2019

1. Töönädal

Esimesel nädalal saime mõlemad töödata CNC pinkide peal. Meile õpetati natuke programme ja saime valmistada erinevaid mööbli detaile mida parasjagu oli vaja teha. Masinatest oli küll veidi keeruline aru saada kuna kõik on Tsehhi keeles, aga saime hakkama. Kolmapäeval tutvustati meile vahelduseks ühte teist töökoda kus mööblit komplekteeritakse, testitakse ja pakitakse. Reedel lõppes tööpäev lõunaga.

neljapäev, 21. märts 2019

Nädalavahetus 16.03 - 17.03

Nädalavahetuseks olid meile vabad käed antud. Laupäeva hommikul saime pikalt magada ükshetk hakkas, aga igav ja mõtlesime, et lähme viskame veel linnale pilgu peale kus käinud ei ole, ilm oli selleks ideaalne. Pühapäeval, aga käisime kohalikke noortega väljas ja veetsime niisama aega.

Reede 15.03

Reede oli meil jällegi ekskursiooni päev. Sõitsime Austria pealinna Viini. Päev Viinis algas sellega, et külastasime võimsat Schoenbrunni paleed, mitte küll maja ennast, aga saime hoovipeal ringi uidata ja ka maja tagust aeda külastada. Seal käidud, viis buss meid kesklinna, kus tutvustati meile veel erinevaid tähtsaid hooneid ja monumente. Lõpuks jäi meil ka aega omapead ringi käimiseks. Võtsime veel tänavapealt kohvi uudistasime poodides ringi ja oligi aeg znojmosse tagasi sõita.

teisipäev, 19. märts 2019

Neljapäev 14.03

Külastasime enda praktika ettevõtteid ja saime aimu sellest mis meid tulevastel töönädalatel ees ootab. Muljed ettevõtetest olid positiivsed. Suureks miinuseks jällegi see, et inglise keelt räägitakse minimaalsel määral. Peale ettevõtete külastust kui olime veidike graafikust ette jõudnud saime käia ka kohalikus mänguasjade "tehases" ja kohalikus mööblipoes. Edasi suundusime restorani lõunatama. Meiega ühes olid mõned kooli õpetajad ja kaks õpilast kes samuti tislerid. Inimesed on siin väga lahked ja meie söögid ning joogid olid kooli poolt. Kõhud täis saanud jõudsime veel enne õhtut käia endises kloostri hoones ja natukene linnapeal ringi vaadata.

Kolmapäev 13.03

Kolmapäeval toimus ekskursioon Prahasse. Varahommikul kell 05:45 võeti meid majutusest peale ja viidi kohalikku bussijaama kust edasi liikusimegi suure bussiga Prahasse. Liikusime jällegi koos turismi klassi õpilastega. Prahas tehti meile ekskursioone lennujaamast kuni raamatukoguni kahjuks, aga Tsehhi keeles nii, et suurt me aru ei saanud, kuid see eest oli vaade väga võimas!